maandag 10 augustus 2020

Dag 11: De Boschplaat

We besluiten om vandaag nogmaals naar de Boschplaat te gaan. Het is zo mooi daar. Die uitgestrektheid en wijdsheid, ik word er zo blij van. We fietsen eerst door bos en duin, dan een gedeelte Hoofdweg. We halen lekkers voor de lunch bij Broodwinkel De Boltsjekoer en fietsen tot de laatste fiets-parkeerplek. Vanaf daar over het hoge duin en genieten maar. Aan het eind van de middag fietsen we weer terug, maar eerst nog koffie en bitterballen bij strandtent Heartbreak hotel. Onderweg halen we de boodschappen voor het avondeten en de rest van de avond zitten we bij de tent, genoeg gefietst en gelopen voor vandaag.




 


 



11 opmerkingen:

  1. Wat mooi toch weer. Ik kan me voorstellen dat je hoofd vol indrukken en inspiratie zit. Lekker veel schelpen voor thuis meegenomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed plan om zo'n mooie plek een tweede keer te bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaan jullie nog een huifkar tocht maken ? Ver de boschplaat op tot aan het amelander gat. Prachtig langs de slenken. En sil de strandjutter en Arjen al gelezen. Vooral Arjen is zo,n mooi boek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die tocht hebben we niet gemaakt. Misschien een volgende keer. Het boek van Sil de strandjutter heb ik 'vroeger' wel gelezen, mijn moeder heeft het en ik wil het opnieuw lezen nu na deze vakantie. Het boek Arjen ken ik niet, ga ik naar op zoek.

      Verwijderen
    2. Achter de dwarsdijk staat een boerderij. Die hebben ze ooit moeten verplaatsen omdat de duinen oprukten. Er schijnt nog een appelboom van hun boomgaard in de duinen te staan. Arjen is dus gebasseerd op een waar gebeurd verhaal.

      Verwijderen
  4. Ik word steeds getroffen door de prachtige blauw en grijstinten van je strandfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, dat is waarom ik zoveel foto's maak op het strand. De kleuren....ik krijg er geen genoeg van.

      Verwijderen
  5. Dat Heartbreak Hotel is ook zo leuk van binnen. Al die spullen die er staan.

    BeantwoordenVerwijderen