vrijdag 14 augustus 2020

Dag 15: Weer naar huis en heel veel geluk

Dit is de laatste dag op Terschelling. 's Nachts hebben we veel regen gehad, maar toen we opstonden was het droog en scheen de zon. De tent was vrij snel droog. En het opruimen en inpakken kon beginnen. Moet jij niet wat eten, vroeg man. Nee, eerst de tent in de auto. Om 11 uur was alles klaar. Om 10 over 11 stonden we even te praten met de vriendin die op de camping werkt, en moesten we snel het toiletgebouw invluchten, want er viel een gigantische bui. Zo, hadden wij even geluk. Om half 12 reden we de camping af, en hebben in Oosterend bij broodwinkel De Boltsjekoer heerlijk gegeten. Dat is echt een aanrader. We hadden al meerdere keren tijdens het fietsen daar brood en bollen gehaald. Daarna nog naar het wad bij De Wierschuur aan het eind van de waddendijk. Toen op ons gemak naar West-Terschelling gereden, en geluncht en nog een laatste rondje door het dorp. En natuurlijk nog naar het groene strand en de haven. Eenmaal in de rij voor de boot, kwam mijn vriendin een mooie kaart als afscheid brengen en bleef om ons uit te zwaaien. De ramen van de boot moesten nodig gewassen worden, maar ik heb toch foto's gemaakt. Wat een heerlijke vakantie hebben we gehad. In de auto op weg naar huis, vroegen we ons af hoeveel kilometer we gefietst zouden hebben? Geen idee, wel heel veel in ieder geval. De auto hebben we niet gebruikt, dat is nog nooit gebeurd als wij op vakantie zijn. 
Terschelling, dank je wel en tot ziens.































































Op de laatste foto zie je de kaart die ik kreeg. En de kadootjes die ik meenam voor mijn moeder en een vriendin. En een hart van hout gevonden op het strand.


Graag wil ik jullie allemaal bedanken voor alle leuke reacties op mijn vakantieberichten. Het was leuk om dit verslag te maken. Ik gebruik het blog ook als een naslagwerk voor mijzelf. En ik beleefde op deze manier alles nog een keer.

11 opmerkingen:

  1. En ik heb meegenoten van jullie fijne vakantie! Een hart van hout, wat leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Tot ziens', ja, dat is wat je zegt als je Terschelling verlaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geluk dat jullie net droog te tent in konden pakken. Daar kan een kampeerder altijd blij van worden.
    De foto's zien er heel ontspannen uit.
    En geen hart van steen, maar een hart van hout.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het voelt alsof ik (en de andere lezers van je blog) zijn meegereist naar Terschelling, de rust en de ruimte van het eiland zijn zo mooi vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tent helemaal droog ingepakt? Dat is heerlijk. En het fijne is ook: Terschelling blijft dichtbij. Dus je kunt er makkelijk nog eens heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat het voorbij is. Ik heb je reisdagboek van Terschelling met veel plezier gevolgd. Je had er best wel langer mogen blijven. Hopelijk volgend jaar ook weer een reisverslag van Denemarken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig om mee te lezen met al je vakantieverhalen. Klinkt als een hele fijne vakantie, jullie hebben duidelijk genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was genieten ... dank je wel dat we mee mochten kijken en lezen ... wat is Terschelling toch mooi. Wat heb jij het prachtig vastgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je zo genoten hebt van je Nederlandse vakantie. Leuk tentje hebben jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn om het op deze manier een beetje met je mee te beleven. Ik ben zelf nog nooit op Terschelling geweest maar ik krijg absoluut zin om een keertje te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen