donderdag 20 augustus 2020

De man van 20 meter wekt verbazing

Zo luidde de titel van het stuk in de krant over het nieuwe kunstwerk bij het station. Het is al gepubliceerd op donderdag 3 oktober 2019. Sinds die dag wilde ik erheen fietsen om foto's te maken voor mijn blog. Op zaterdag 1 augustus 2020 kwam het er pas van. En het was de moeite waard, wat een prachtig beeld. Nu heeft Zwolle ook een ijzeren man, net als Lelystad. In het artikel wordt gezegd: als het een plek is om te ontmoeten, waarom staat er dan geen bank? Of die er toen nog niet stond, geen idee, maar die staat er nu wel, een robuuste picknickbank. Hij staat maar half op de foto omdat er mensen zaten ;-)



































10 opmerkingen:

  1. Mooi. Ik zou ook zijn gaan kijken. Ik ga het nu onthouden, voor als ik ooit weer eens in Zwolle kan komen. Ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Niks, maar het komt door hoe ik de foto's heb gemaakt ivm de zon.

      Verwijderen
  3. Ik vind 'm mooi en indrukwekkend! Hij lijkt inderdaad een stuk/hoofd te missen in vergelijking met de krantenfoto of het ligt aan de andere hoek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie het nu ook, ligt inderdaad aan de hoek van de foto en de stand van de zon :-)

      Verwijderen
  4. Mooi. Het spreekt tot de verbeelding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig, dat kan je echt een kerel noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig mooi beeld. Leuk dat je ons er op attendeert

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat grappig dat door de foto vanuit die hoe te nemen zij hoofd verdwijnt. Wat een imposant beeld! Door zijn grootte ook wat beangstigend. (Wat in het echt misschien reuze meevalt)

    BeantwoordenVerwijderen